TELTAT JA KALUSTEET TAPAHTUMIIN

Savonlinnan Seudun Liikunnan kautta on mahdollista vuokrata erilaista kalustoa tapahtumiin. Kauttamme löytyy telttoja, esiintymislavoja, katoksia, penkkejä, pöytiä ym tapatumissa tarvittavaa materiaalia.

Teemme myös tapahtumiin ruokaa kahdella soppatykillämme.

LIIKU TYÖKUNTOON ESR-HANKE

Liiku työkuntoon ESR-hankkeen avulla työttömiä henkilöitä aktivoidaan ja valmennetaan liikunnan, terveys-/ hyvinvointivalistuksen avulla kohti työelämää. Hanke toteutetaan pääsääntöisesti yksilöllisenä ohjauksena, jossa paneudutaan asiakkaan henkiseen ja fyysisen hyvinvoinnin vahvistamiseen ja sitä mukaan nostamaan työttömän henkilön itsetuntoa. Hankkeen tavoitteena on saada työttömät henkilöt aktivoitumaan omaan hyvinvointiin ja samalla saamaan itsevarmuutta oman elämän ongelmien parantamiseen. Lisäämään omaa työkykyisyyttä ja samalla hakeutumaan takaisin työelämään.

Hanke toteutuksesta vastaa Savonlinnan Seudun Liikunta. Hanke toteutetaan Savonlinnassa 6.2.2024-6.2.2026 välisenä aikana.

NORSUPALLON MM-KISAT 2024

SAVONLINNASSA 16-18.8.2024

Firmasarja:
Ottelut perjantaina 16.8.2024  klo 11 alkaen
Osallistumisoikeus sarjaan työyhteisöillä ja sellaisilla joukkueilla, joka käyttää jonkin yrityksen nimeä tai tuotemerkkiä joukkueen nimessä.

Norsusarja:
Ottelut la-su 17-18.8.2024
Osallistumisoikeus kaikilla joukkueilla.

www.norsupallo.fi

AHOLAHDEN LATUTIEDOTE PÄIVITYKSET

SSL:n sivuilta voit seurata talviaikana päivittäistä latutiedotetta Aholahden hiihtokeskukselta. Päivitykset pyritään tekemään lähestulkoon päivittäin ja niistä päivittäinen säätila, olosuhteet ja hiihtokunnossa olevat ladut. Tiedot ehkä joskus huumorilla höystettynä, joten ei tosikoille. Viralliset tiedot kaupungin pitämästä laduista löytyy latujen kunnossapitoseurannasta, jossa näkyy latukoneiden ja kelkkojen ajamat ladut realiajassa.

Latupäivitys 2023-2024

Savonlinnan latujen kunnossapidon seuranta

AHOLAHDEN HIIHTOKESKUKSEN KAHVIO

SSL:n pitämä Aholahden hiihtokeskuksen kahvio avoinna. Tammikuusta 2024 lähtien kahvio palvelee viikonloppuisin kello 10-14. Kahviosta mm. kahvia, mehua, limpparia, makeisia ja niitä hiihtokeskuksen munkkeja.

SSL TYÖLLISTÄÄ

Savonlinnan Seudun Liikunta on työllistänyt erilaisiin liikunnallisiin tehtäviin Savonlinnan alueella vuodesta 2000 lähtien yli 1700 henkilöä erilaisilla työllistämistukirahoituksilla. Meillä on kokoajan avoinna erilaisia työtehtäviä, joihin otamma tukityöllistettyjä. Esimerkiksi tällä hetkellä etsimme vapaa-aika-alueiden hoitajia, liikuntahalien vahtimestareita sekä kahvioharjoittelijoita. Työllistämme palkkatuella, työkokeilulla ja kuntouttavalla työtoiminnalla. Lisätietoja Timo Reinikainen 044 3216383  timo.reinikainen@savonlinnanseudunliikunta.fi

Savonlinnan Seudun Liikunta ry:n vuosikokous

Savonlinnan Seudun Liikunta ry:n vuosikokous pidetään tiistaina 20.6.2023 klo 18.00 Aholahden hiihtokeskuksen kahviossa. Kokouksessa käsitellään vuosikokouksen sääntöjenmääräiset asiat.

LUISTELUALUEET SSL:N HOIDOSSA

Savonlinnan ulkokaukaloiden ja luistelualueiden hoito on aloitettu kentillä 15.11.2023. SSL:n hoidossa on tänä talvena Kirkkopuiston luistelualue ja Pihlajaniemen kaukalo. Kaupungin vapaa-aikatoimi vastaa kantakaupungin muista luistelualueista.

Ulkoalueiden hoidon seuranta

KERIMÄEN LIIKUNTAHALLIN KAHVIO

Kerimäen liikuntahallin kahviopalveluista vastaa Savonlinnan Seudun Liikunta. Kahvio on avoinna arkisin kello 15.00 - 20.30, sekä viikonloppuisin tapahtumien yhteydessä. Tervetuloa käyttämään kahvion palveluitta hyväksenne.

SSL:lle TUNNUSTUSTA KKI-HANKKEELTA

Savonlinnan Seudun Liikunta palkittiin 29.1.2014 Helsingissä Aleksanterin teatterissa järjestetyssä KKI-vuosipäivässä. Palkinnon jakajina toimivat Peruspalveluministeri Susanna Huovinen ja kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki. Palkinnon kävivät pokkaamassa toiminnanjohtaja Timo Reinikainen ja liikunnanohjaaja Anssi Kostiainen.

Savonlinnan Seudun Liikunta ry on huomioinut jo usean vuoden ajan mieskohderyhmää erinomaisesti toimineissa hankkeissa. Hankkeiden toiminta kannustaa jatkuvasti uusia miehiä eri elämäntilanteissa ja ikäryhmissä liikunnan pariin.

Äijissä on energiaa -hankkeen perusidea on yksinkertainen ja toimiva. Miehille on järjestetty erilaisia matalan kynnyksen liikuntaryhmiä, joista kukin voi löytää itselleen sopivan. Ikähaitari liikuntaryhmissä vaihtelee 40-70 vuoden välillä. Omat liikuntaryhmänsä on ollut työttömille, maahanmuuttajille sekä 60+-ryhmälle. Toiminta on säännöllistä ja jatkuvaa. Lajivalikoima on kattanut sählyä, lentopalloa, kuntosaliharjoittelua sekä erilaisia lajikokeiluja.

PIÄLLYSMIEHELTÄ EU-RAHAA AHOLAHDEN KEHITTÄMISEEN

Piällysmies ry on myöntänyt Savonlinnan Seudun Liikunnalle rahoitusta Aholahden hiihtokeskuksen kehittämiseen. Rahoitusta SSL sai reilut 12.000 euroa. Tuen lisäksi SSL on laittanut omaa rahaa kehittämiseen lähes 4000 euroa. Kesän aikana Aholahdessa on parannettu hiihtokeskuksen lammen ympäri menevä latu-ura, samalla lammen ympärille laitetaan valaistus. Tukirahoilla on tehty myös entiseen mäkimonttuun lasten hiihtomaa-alue. Työt aloitettiin kesäkuun alussa ja valmista on syys-lokakuun vaihteessa. Valoladun ja hiihtomaa-alueen avajaiset pidetään alkutalvesta, kun lumipeite on saapunut Aholahteen.