Juusolle pronssia Tartosta

20.11.2014

Juuso, Erika, Rasmus ja Marko kävivät Tartossa haistelemassa kansainvälistä kisatunnelmaa. Matkamme alkoi klo 5.00 pe aamuna 14.11 autolla kohti Helsinkiä. Sieltä hyppäsimme laivaan ja kokka kohti Tallinnaan. Seuraavaksi oli vielä 3 tuntia bussissa istumista ennen kuin pääsimme kohteeseemme Tartoon. Hotelliin majoittumisen jälkeen oli vuorossa punnitus ja iltapala.

Aamupalan jälkeen kävelimme lyhyen 700 metrin matkan kisapaikalle. Kisat oteltiin kahdessa hallissa. Päähallissa oli 6 ottelualuetta ja pienemmässä hallissa 3 tatamia, jossa pienimmät ja nuorimmat ottelivat.

Rasmus Vauhkosella oli koko kisojen ensimmäinen ottelu Viron Holtsmeier Oliveria vastaan. Rasmus vei Viron poikaa heti aloituksesta lonkalla ja siirtyi 5-0 johtoon. Harmiksemme 30 sekuntia ennen loppua vastustaja paketoi Rasmuksen ja ippon tappio. Vastustajan hävittyä seuraavan ottelun Rasmuksen tie nousi pystyyn. Sarjassa otteli 27 kilpailijaa. Rasmukselle arvokasta kokemusta ensimmäisistä kv.kisoista.

Erikalla oli vastassa Venäjän Aleksnite Sinitja. Hyvästä taistelusta huolimatta vastustaja paketoi Erikan sidontaan ja Erika koki saman kohtalon kuin Rasmus ja ottelut jäivät yhteen.

Juuso vanhana kehäkettuna toi sitten sen kaivatun mitalin. Ensimmäisessä ottelussa Juuso vei Latvian Skrebels Rojsia kahdella wazarin arvoisella heitolla ja matkasi semifinaaliin. Siella vastaan asteli Suomen Henri Hannula joka voitti juuson kahdella wazarilla. Prossiottelua en itse nähnyt mutta siellä Juuso kukisti Latvian Andrejs Zalaiskalnsin ja Juusolle pronssia.

Kisoissa oli lähes 1000 ottelijaa kymmenestä eri maasta ja ottelualueita oli 9. Matka oli varmasti mieluisa kokemus nuoremmille ottelijoille samoin kuin allekirjoittaneelle joka vuosien tauon jälkeen näki vanhoja kilpakumppaneitaan.

Mahtava matka ja varmasti ensi vuonna uudestaan.

KUVIA KISOISTA GALLERIASSA !