Erika, Jenni ja Rasmus avasivat kisakauden Tampereella

25.1.2015

Tämän vuoden ensimmäiset kisat jonne Shikatan junnut lähti kisaamaan oli Ice Power Cup Tampereella lauantaina 24.1.2015. Matkaan lähdimme aamulla kello 3.00 ja kahdeksalta aamulla olimme perillä Tampereella. Perille saavuttuamme oli vuorossa punnitus josta kaikki pääsivät kunnialla läpi.

Ensimmäisenä ottelemaan pääsi Rasmus Vauhkonen sarjassa pojat 11v alle 30kg. Ensimmäisessä Rasmus kohtasi sarjan voittajan Nikkilän. Tiukan taiston Rasmus hävisi Nikkilän viiden pisteen jalkaheitolla. Rasmuksen tie jatkui keräilyihin jossa vastaan asteli Niklas Koukkari. Rasmus heitti vastustajaa wazarin arvoisella jalkapyyhkäisyllä ja sen jälkeen tiukka sidonta päälle ja voitto ipponilla. Pronssi otteluun pääsystä Rasmus johti Myllylää vastaan 5-0, johto suli viime sekunneilla vastustajan laittaessa Rasmuksen sidontaan. Rasmuksen sijoitus 7.

Jenni Immonen pääsi seuraavaksi ottelemaan. Ensimmäisessä ottelussa Emilia Heinosta vastaan ei Jenni ollut aivan vielä hereillä ja ottelu päättyi ennen kuin ehti alkaa kunnolla. Jennin yrityksestä vastustaja rankaisi vastaheitolla ja ippon tappio. Seuraavassa ottelussa oli jo toinen ääni kellossa ja hyvän taistelun jälkeen Jenni voitti Juulia Kujalan 5-0. Kolmannen ottelun Jenni hävisi 7-0 Ella Lavikaiselle. Neljäs ottelu ja viimeinen ottelu Emma Paavilaista vastaan päättyi Jennin tiukkaan sidontaan. Voittojen mennessä ristiin niin että sijoilla 2-4 oli kaikilla 2 voittoa, pisteet ratkaisi mitalisijat. Jenni päätyi lopulta neljänneksi ja pronssiin jäi eroa vaivaiset 2 pistettä.

Viimeisenä Shikatalaisena tatamille asteli Erika Vauhkonen. Ensimmäisenä vastaan tuli tuttu vastustaja Emma Pohjola. Erika vei lonkalla wazarin arvoisesti ja paketoi vastustajan 10-0 voitto. Toinen ottelu päättyi Saana Syrjämäen 10-0 voittoon vastaheitolla. Kolmanteen otteluun tuli Viron Alina Tsvetkova joka oli aiemmissa otteluissa tehnyt vastustajistaan selvää ennen täyttä aikaa. Erika taisteli hyvin ja sai ajettua kaksi varoitusta vastustajalle mutta virolaisen tekemä yuoko ratkaisi ottelun sen hyväksi. Neljäs ottelu jossa ratkaistiin pronssi mitali päättyi Jutta Salmelan 10-0 voittoon. Erika hallitsi ottelua ja johti wazarilla sekä paketoi kilpakumppaninsa mutta Salmela pääsi pois ja sai käänettyä Erikan pitävään sidontaan. Erikan sijoitus neljäs.

Hieman terävyyttä ja tarkkuutta otteluihin niin hyvä tulee. Seuraavaksi suuntaamme katseemme Jyväskylään jossa otellaan Jyväskylä Shiai 1.3.2015.

Porukkaa kisoihin vaan innolla mukaan.

-Marko Vauhkonen-