Shikatan nuoret judokat mitaleille Kuopiossa

29.3.2015

Kuopiossa oteltiin lauantaina 28.3.2015 Sakura Shiai. Savonlinnasta kilpailemaan lähti Erika Vauhkonen, Jenni Immonen ja Rasmus Vauhkonen.

Ensimmäisenä tatamille asteli Rasmus Vauhkonen P11v -33kg:n sarjassa. Ensimmäisessä ottelussa Rasmus heitti ajassa 0.20 Ella Bergmanin ipponin arvoisesti. Toisessa ottelussa Aleksi Silvola koki saman kohtalon kun ottelua ehti kulua vain 5 sekuntia.Kolmannessa ottelussa Rasmus otteli täyden ajan Eemil Koposta vastaan joka hävisi Rasmukselle heitosta tulleeseen wazariin eli voitto Rasmukselle 7-0. Semifinaaliin vastustajaksi tuli Pietari Bergman. Rasmuksen tehokas lonkkaheitto toi taas tulosta ja ippon. Finaaliin vastustajaksi tuli jo alkukierroksilla vastaan tullut Eemil Koponen. Finaalissa osat vaihtuivat ja Koponen voitti Rasmuksen sidonta ipponilla. Hopeaa Rasmukselle.

Rasmus osallistui myös poikien alle 13v 34kg:n sarjaan. Sieltä tuliaisina oli pronssia. Ensimmäisenä kaatui Kristian Rajakangas heitto ipponilla. Seuraavaksi Rasmus koki tappion Riku Poikoselle.

Rasmus otteli seitsemän kertaa päivän aikana ja poistui viidesti voittajana. Pitkä päivä ja paljon otteluja 9 vuotiaalle pojalle mutta hyvällä arvosanalla poika siitä selvisi.

Erika Vauhkonen otteli alle 15v tyttöjen sarjassa. Ensimmäinen ottelu oli tuttua vastustajaa Lotta Argillanderia vastaan jonka Erika voitti viimeksi Jyväskylässä. Nyt ottelu oli tasaista ja tiukkaa vääntöä. Erika sai lonkka heitolla viiden pisteen suorituksen ja sillä heltisi voitto. Toinen ottelu oli ehkä sarjan ennakkosuosikkia Ida Pöystiä vastaan. Erika rankaisi Pöystiä  virheestä viiden pisteen arvoisella jalkaheitolla ja sen jälkeen Erika paketoi vastustajan sidontaan ja siitä ippon voitto. Erikalle kultaa hyvien ottelujen jälkeen.

Kolmas Shikatalainen Jenni Immonen otteli hopealle.

Viimeinen kuukausi on kierretty kisoissa ja leireillä junioreiden kanssa ja nyt on aika vetää happea ja keskittyä kotisali harjoitteluun. Seuraavan kerran matkaamme Itä-Suomen avoimiin mestaruuskilpailuihin Kiteelle toukokuun alussa.

-Marko Vauhkonen-