Shikatalle mitalisadetta Itä-Judo Openista

9.5.2015

Savonlinnan Shikatan 8 hengen judojoukkue Itä-Suomen avoimissa mestaruuskisoissa saavutti koko mitalien kirjon. 4 kultaa, 2 hopeaa ja 3 pronssia. Shikataa edustamassa olivat Rasmus Vauhkonen, Jenni Immonen, Lassi Honkanen, Pinja Laitinen, Petra Teittinen, Alyssa Partanen, Juho Immonen ja Juuso Neuvonen.

Rasmus Vauhkonen otteli poikien 11v -34kg:n sarjassa kolmesti voittaen kaikki vastustajansa ipponilla ennen kuin ottelussa ehti kulua ensimmäistä minuuttia. Siitä palkinnoksi kultaa. Hetken huilin jälkeen Vauhkonen osallistui alle 13 vuotiaiden sarjaan -32kg. Sieltä tuli kultaa kahdella ottelu voitolla, ensimmäinen ipponilla ja toinen varoituksella.

Lassi Honkanen otteli pronssille p11v alle 30kg. Kisojen ensikertalainen Honkanen hävisi ensimmäisen ottelunsa mutta toisessa tuli ippon voitto ja pronssinen mitali kaulaan.

Jenni Immonen otteli ensiksi poikien ja tyttöjen sekoitetussa alle 13v sarjassa alle 48kg. Kahdella voitolla ja yhdellä tappiolla irtosi hopeinen mitali. Immonen osallistui myös alle 15v tyttöjen -48kg sarjaan. Sieltä edellisen sarja hopean maku muuttui kultaiseksi iloksi kahdella ippon voitolla. Samassa sarjassa Shikatan Pinja Laitinen otteli pronssille.

Juho Immonen otteli poikien alle 18v sarjassa 81kg hopealle kahdella otteluvoitolla. Seuraavaksi Immonen otteli miesten alle 81kg:n sarjassa hienosti pronssille yhdellä otteluvoitolla.

Juuso Neuvonen otteli miesten raskaassa sarjassa +90kg. Kultaa tuli kahdella ippon voitolla. Ensiksi kaatui Lahtinen Matti ja seuraavaksi Venäjän Kataev Oleg. Hienot ja kypsät ottelut Juusolta (18v) vaikka ikänsä puolesta ottelee vasta nuorten sarjassa.

Mahtava päivä ja hienoa että seurasta saatiin näin suuri porukka kisoihin. Vaikka kaikki eivät ottelu voittoihin yltäneet niin kokemus oli varmasti shikatan ensikertalaisille kilpailijoille ainutlaatuinen. Toivottavasti intoa riittää lähteä myös syksyn kisoihin isolla porukalla. Tämän kevään kisat on käyty mutta syksyllä kisoja taas on. Jokainenhan muistaa seurata Shikatan kotisivuja missä ilmoitellaan harjoituksista kesän aikana. Kesällä on leirejä joista saa valtavasti uusia kokemuksia, kavereita, kovia harjoituksia sekä erilaista tuntumaa kotisali harjoitteluun. Allekirjottanut on ajatellut mennä Heinäveden leirille.

Vielä kerran onnea kaikille!!

T.Marko Vauhkonen