Hämeenlinna Shiai

17.4.2016

Hämeenlinnassa oteltiin la 16.4. perinteinen Hämeenlinna Shiai. Tällä kertaa Shikatalta oli mukana 2 judokaa ja 2 tuomaria. Kisat olivat erittäin hyvin organisoitu ja kaikki meni juuri aikataulun mukaan eikä mitään kömmähdyksiä näkynyt. Tunnelma kisoissa oli varsin iloista ja kannustavaa. Katsojana oli erittäin mukavaa katsella kun judokat laittoivat parastaan tatamilla.

Shikatan omat juniorit olivat tällä erää hieman epäonnisia mutta matkaan tuli kuitenkin yksi hopea ja yksi pronssi, joten lopputulos oli vähintäänkin kohtuullinen. Jenni Immonen oli ensin tatamilla ja voitti ensimmäisen ottelunsa vajaassa minuutissa tiukalla sidonnalla Milja Erosta vastaan. Heti seuraavana astui Erika Vauhkonen tatamille ja aloitti erittäin vahvasti Venla Laihoa vastaan ja kahdella upealla heitolla matsi oli Erikan alle minuutissa. Seuraavana Erika sai vastaan Lotta Vaheen, joka tiukan taistelun jälkeen osoittautui tällä kertaa paremmaksi. Erika pokkasi 15-vuotiaiden alle 57-kiloisten sarjasta hopeaa. Jennin toinen vastustaja Johanna Leponen sai tiukan ottelun tiimellyksessä Jennin kaadettua, josta tuomari tuomitsi ipponin. Allekirjoittaneen mielestä tuomio oli ehkä hieman heppoinen mutta tuomari tekee päätökset nopeissa tilanteissa ja aikaa ei ole paljon miettiä. Tästä sisuuntuneena Jenni latasi itseänsä ehkä hiukan liiankin paljon ja kolmas matsi Enisa Balatkhanovaa vastaan ei mennyt aivan suunnitellusti ja Jennin horjahduksesta Enisa ratkaisi matsin nopeasti. Jenni sai kuitenkin pronssin kaulaansa kotiin vietäväksi.

Erika osallistui myös alle 18-vuotisten tyttöjen sarjaan. Erikalla oli tässäkin sarjassa moni hyviä suorituksia vaikka nenäkin aukesi niin Erika jatkoi vaan ottelua ja voitti Elise Lambergin hienolla lonkkaheitolla ja siihen päälle pitävä sidonta kunnes tuomari julisti ipponin. Ikävä kyllä Erika sai jonkin asteisen nivusvamman ottelussa ja joutui jättämään ottelut sikseen. Erika tässä sarjassa lopputuloksissa kuitenkin neljäs.

Seuraavaksi suunnataan Leppävirralle lauantaina 23.4. ja sinne toivotaan paljon judokoita mukaan tutustumaan judon toiseen puoleen eli kilpailemiseen normaalin harjoittelun lisäksi.

Teemu Immonen