Shikatan perinteiset pikkujoulut keräsi budoväen Toppalaan

16.12.2015

Palkintojen jako käynnissä
Joulupukki lahjojen jaossa

Shikatan judon ja karaten harrastajat kokoontuivat keskiviikkona Toppalaan viettämään perinteisiä pikkujouluja. Paikalle tuli ihmisiä vauvasta vaariin mikä kertoo Shikatan pitkästä ja menestyksekkäästä työstä. Tilaisuudessa muisteltiin mitä vuoden aikana on tapahtunut ja samalla palkittiin ihmisiä.

Shikata oli vuoden aikana edustettuna monissa kilpailuissa, leireillä sekä tuomaritoiminnassa. Shikatan Kari Neuvonen on jo kauan edustanut Suomen judon tuomaritoimintaa arvokisoissa kv. tatameilla ja Virpi Seppänen kansallisella tasolla. Neuvonen tuomaroi mm. European Openissa Varsovassa, Leibnitzissä, Clejjessä ja Tampereella. Neuvonen osallistui myös nuorten EM kisoihin tuomarina Oberwartissa sekä European Club Cupissa Tblisissä.

Kilpatatameilla nuoret judokat Erika Vauhkonen, Rasmus Vauhkonen ja Jenni Immonen keräsivät mitaleita kotimaasta sekä Virosta. Erika voitti samurai cupin osakilpailun Oulussa sekä sijoittui kolmanneksi Viron Tartossa kova tasoisessa kilpailussa. Erika näillä näytöillä lähtee joulun jälkeen alle 18v maajoukkue leirille Varalaan Tampereelle. Ikää Erikalla on vasta 13 vuotta.

Rasmus Vauhkonen ja Jenni Immonen hakivat alempien vöiden mestaruus hopean ja kullan Vantaalta. Jenni voitti kultaa alle 13v tyttöjen sarjassa ja Rasmus hopeaa alle 15v poikien sarjassa vaikka ikää sillä hetkellä oli vain 9 vuotta. Jenni toi lisäksi vielä hopeaa kovatasoisesta kv kisasta Kouvolasta.

Mainitut kisat olivat vain maininta parhaista saavutuksista kuluneelta vuodelta. Mitaleja Shikata keräsi isolla rintamalla pienemmistä shiaista aina isoihin kisoihin asti. Ottelijoita oli nuorista aikuisiin.

Leireistä mainittakoon Heinäveden Yanagin 30v juhlaleiri missä oppia saimme maailmanmestari Graig Fallonilta (GBR).

Toppalan kehittäminen jatkuu ja tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu tehdä siitä koko perheen liikuntakeskus, missä iästä, kunnosta tms seikoista riippumatta kaikki viihtyy ja kaikille löytyy se oma juttu mitä harjoitella. Sinettiseurana Shikatasta todellakin löytyy jokaiselle jotain jumpasta kilpajudoon ja karateen asti.

Tässä Shikatan vuonna 2015 palkitut perusteluineen.

Vuoden kilpailija Erika Vauhkonen.

Erika valmistautuu siirtymään maajoukkuevalmennukseen voittaen Oulussa järjestetyn katasastuskilpailun Samurai cupin sekä ottamalla palkintosijan Tarton kansainvälisessä judoturnauksessa. Joulun jälkeen Erika lähtee 27.12-30.12 Tampereen Varalaan ensimmäiselle maajoukkueleirille.

Vuoden karateka Kim Vainio

Kimi on esimerkki karatekoille tinkimättömästä harjoitteluasenteesta sekä positiivisen hengen luomisesta.

Vuoden judoka Jenni Immonen

Jennin iloinen tekeminen tarttuu kaikkiin Shikatan judokoihin. Tahto harjoitella on esimerkillinen, tuottaen vuoden 2015 aikana hienoja saavutuksia.

Vuoden nuori budoka Jenni Paavilainen

Nuoresta iästä huolimatta uskalsi Jenni hypätä vaativaan muksujudo-ohjaajan tehtävään. 4-7 vuotiaiden nuorten ohjaaminen tuo suuren vastuun fyysisen ja henkisen kehityksen luomisessa.

Vuoden harjoittelija Jenni Immonen

Ylivoimaisesti eniten omasta halustaan harjoitteleva Shikatalainen. Usein joudutaan Jenniä pidättelemään liiasta innostuksesta.

Vuoden juniori-valmentaja Virpi Seppänen

Passisihteeri, rahaston hoitaja, sporttirekisterin ylläpitäjä, tyttöjudon aloittaja, keltaisten kasvattaja. Judollisen taitopohjan panssaroija.

Vuoden talkoolainen perhe Piia Immonen

Ilopilleri Karita

Hengenluoja Jenni

Tietotekniikka ja tiedottaminen Teemu

Valkotornado Piia lähestulkoon yksin on huolehtinut 1200 neliön siisteydestä.

Ensi vuosi ja uudet kujeet odottavat. Kauan ei kinkkua ehdi sulatella ennen kuin ensimmäiset kisat ja Shikatan oma leiri tulevat vastaan.